آینه قدی

راهنمای خرید آینه دیواری قدی

آینه دیواری قدی

آینه دیواری قدی، از انواع آینه های دکوراتیو کاربردی می باشد که در آرایشگاه ها، مزون ها، سالن های اجتماعات و دیگر امکان اداری و محیط های کاری و حتی منازل، قابل استفاده می باشد.

این سبک از انواع مدل آینه های دکوراتیو، تصویر کامل شما را به زیباترین شکل ممکن به تصویر می کشد. توجه داشته باشید که در راستای افزایش زیبایی، کیفیت و بازتاب نور بیشتر، گاهی به سفارش مشتری به جای جیوه از نقره در قسمت پشتی آینه استفاده می شود.

استفاده از نقره در تولید آینه های قدی، باعث بازتاب نور بیشتر شده و به بزرگتر جلوه دادن فضا کمک شایانی می کند.

آینه های دکوراتیو قدی در انواع ساده و آینه های دکوراتیو قدی قاب دار می باشند، که در ادامه ی مقاله به توضیح مفصلی در این باره خواهیم پرداخت.

انواع آینه قدی

انواع آینه قدی

آینه قدی قاب دار

آینه های قاب دار از سری محصولات، ساده ولی در عین حال شیک و مدرن می باشد که نظر هر شخصی رو به سادگی جلب می کند. این آینه ها با قاب های گوناگونی مانند؛ چوبی، ام دی اف، فلزی و … تولید می شوند و به سادگی با هر محیطی هماهنگ خواهند شد.

قاب این نوع آینه در جنس های زیر تولید می شود؛

  • قاب فلزی
  • قاب چوبی
  • قاب مسی
  • قاب  PVC
  • قاب شیشه ای
  • قاب برنزی
  • قاب حصیری
  • قاب چرم
  • قاب مکرومه
  • قاب با تعداد زیادی از رنگ های مختلف از جمله بنفش و …

آینه قدی بدون قاب

این نوع آینه در عین مدرن و شیک بودن بسیار شکننده است و در صورت انتخاب چنین محصولی، بهتر است در جایی از آن استفاده نمایید که به صورت ثابت بر روی دیوار نصب شود.

با در نظر گرفتن ظاهر بسیار ساده ای که دارند، انتخاب ایده آلی برای دکوراسیون های مدرن هستند، خصوصا آینه های بک لایت بدون قاب یکی از زیباترین و محبوب ترین نوع آینه های قدی می باشند.

نکته : طراحانی که علاقه مند به سبک مینیمال هستند، به دلیل عدم علاقه به جزئیات زیاد، طرفدار این نوع آینه هستند.

آینه قدی چراغ دار

آینه های چراغ دار که معروف به آینه های هالیوودی و گریم هستند، یکی از معروف ترین نوع مرات در میان بلاگر و افراد مشهور می باشند.

این آینه های ترند در حالت کلی دارای 1.5 متر ارتفاع بوده و چراغ هایی در ردیف های منظم نیز بر روی این محصول تعبیه شده اند.

از این مدل بیش تر در مکان هایی مانند سالن های زیبایی و مزون استفاده می شود.

آینه قدی بک لایت

آینه های بک لایت نیز درست مانند چراغ دار، دارای چراغ ال ای دی بوده، اما تنها تفاوتشان در محل نصب این لامپ ها می باشد.

نور پردازی در این نوع مرات، به واسطه LED هایی انجام می گیرد که در قسمت پشتی یا درونی این محصول، تعبیه شده اند.

نکته : این آینه ها ظاهر بسیار چشم گیر و جذابی دارند و کاملا مناسب عکاسی هستند.

آینه قدی بی نهایت

یکی از جدیدترین و جذاب ترین نوع اینه های دیواری قدی، مدل بی نهایت می باشد. برای ساخت این مدل چراغ های LED را به گونه ای نصب می کنند که باعث ایجاد عمق و خطای دید شده، در نتیجه شما هر وقت که به درون این اینه نگاه کنید، گویی دنیایی دیگر در پشت آینه در انتظار شماست.

آینه قدی ضد بخار

با در نظر گرفتن حرکت بخار به سمت سرما، اگر از اینه در محیط هایی مانند؛ استخر و حمام استفاده می کنید، قطعا با مشکل بخار گرفتن سطح مرات رو به رو شده اید، برای حل این مشکل می توانید از اینه های ضد بخار استفاده نمایید.

در بطن این نوع محصولات المنت و دماسنج تعبیه شده که دماسنج با اندازه گیری دمای محیط، المنت را فعال می سازد تا دمای سطح آینه به دمای محیط برسد و در نتیجه این فرایند هیچ بخاری بر روی سطح اینه شکل نمی گیرد.

آینه قدی دخترانه

آینه های قدی دخترانه، دارای طرح های خترانه و در رنگ هایی شاد مانند صورتی و بنفش تولید شده، بیش تر این مرات ها دارای چراغ های رنگی نیز برای آرایش می باشند.

آینه قدی مدرن

در معماری مدرن بر خلاف سبک کلاسیک، از آیتم هایی با جزئیات بسیار کم استفاده می شود و به بیانی دیگر در چنین سبک هایی مانند مینیمال؛ تلاش بر این است که از زیبایی واقعی خود عنصر بهره برده شود. آینه قدی مدرن نیز برای چیدمان های مدرن و مینمال مناسب بوده، یکی از محبوب ترین آینه های این سبک، بک لایت بوده که می توانید در صورت تمایل از آینه گرد بک لایت برای دیزاین محیط های مدرن استفاده نمایید.

آینه قدی ساده

آینه های ساده همیشه و در همه جا همراه ما هستند و به سادگی با تمامی سبک ها، هارمونی جذابی را ایجاد می سازند.

در حالت کلی آینه های قدی ساده هیچ گاه از مد نیافتاده و در هر مکانی می توان از آن ها بدون در نظر گرفتن مورد خاصی استفاده نمود.

انواع آینه قدی بک لایت از نظر نحوه کنترل نور

ریموتی : در این روش، با استفاده از قابلیت کنترل از راه دور می توان، میزان روشنایی و رنگ چراغ آینه را تنظیم کرد. ( این ویژگی برای آینه ها با توجه به سفارش مشتری قابل نصب است)

لمسی : برخی آینه ها دارای یک دکمه لمسی هستند که با تاچ همان قسمت، لامپ های روشن و خاموش می شوند. حتی برخی از این نوع محصولات مجهز به بلوتوث برای پخش موزیک و ویدیو نیز هستند. در اصل این نوع از آینه ها به عنوان یک ویدیوپو پروژکتور و صفحه نمایش نیز شناخته می شوند.

حسگری : در این روش، فرد با تکان دادن دست خود در قسمت زیرین آینه به سمت راست و چپ می تواند لامپ های تعبیه شده را خاموش و یا روشن نماید. این عملکرد دقیقا مانند برخی از تلویزیون های هشمند است.

برای ساخت آینه های حسگری نیز از حسگرهای تشخیص حرکت اپتیکی بهره می برند.

تفاوت آینه قدی و آینه ایستاده در چیست؟

تفاوت آینه قدی و آینه ایستاده در چیست؟

عموم مردم هنگام مراجعه به فروشگاه های کالای چوب آینه به اشتباه تصور می کنند، آینه قدی و آینه ایستاده یک مدل هستند و هیچ تفاوتی باهم ندارند، در صورتی که آینه های قدی یکی از مدل های آینه دیواری محسوب و بر روی دیوار نصب شده، اما آینه ایستاده خود دارای پایه بوده و نیازی به نصب آن بر روی دیوار نیست.

با این تعاریف، آینه های دیواری قدی کاربرد بیش تری داشته و مناسب محیط های کوچک می باشند، زیرا به دلیل  اتصال به دیوار، فضای کوچک تری را نیز اشغال می سازند.

چگونه آینه قدی مناسب را انتخاب کنیم ؟

چگونه آینه قدی مناسب را انتخاب کنیم ؟

برای داشتن یک انتخاب هوشمندانه، باید به عوامل زیادی توجه داشته باشید و خودسرانه تصمیم به انتخاب یک مدل خاص که اصلا مناسب شما نیز نگیرید.

اولین الویت شما باید انتخاب نوع قاب و شیشه آن باشد، برخی از اینه های قدی جدید، هیچ قابی ندارند، این مدل ها با اینکه زیبا هستند اما بسیار شکننده خواهند بود، در صورتی که بچه کوچک دارید بهتر است به هیچ عنوان این مدل را انتخاب نکنید.

یکی دیگر از موارد مهم، وسعت فضای مورد استفاده است، در صورتی که منزل شما کوچک است بهتر است از آینه دیواری قدی بزرگ استفاده نکنید، زیرا باعث ایجاد فضایی ناهماهنگ خواهد شد. (در اینجا اهمیت انعاس نور و بزرگ دیده شدن فضا در نظر گرفته نمی شود، زیرا نوع آینه با محیط همخوانی ندارد)

نکات ضروری هنگام خرید آینه دیواری قدی

1_ اندازه و فضا موجود

2_ قاب

3_ مکان

4_ ضخامت

5_ هزینه

6_ شکل

7_ متریال استفاده شده برای ساخت قاب

از آینه دیواری قدی در چه مکان هایی می توان استفاده کرد ؟

از آینه دیواری قدی در چه مکان هایی می توان استفاده کرد ؟

_ اتاق نشیمن : تزئین اتاق نشیمن با یک آینه قدی دیواری، یک حرکت هوشمندانه و البته جسورانه می باشد. بهترین مدل برای این فضا، آینه های مستطیل شکل است، البته در صورتی که این مدل با مبلمان شما همخوانی ندارد می توانید به سراغ طرح دیگری بروید.

_ اتاق خواب : وجود یک آینه تمام قد در اتاق خواب باعث می شود تا شما بتوانید دید کامل تری از خودتان داشته و فضای اتاق خوابتان نیز بزرگ تر دیده شود.

_ راهرو : استفاده از اینه قدی به خصوص در راهروهای باریک باعث می شود تا محیط مذکور گسترده تر دیده شود، همچنین اگر معماری محیط منزل شما به گونه ای است که راهرو، رو به روی درب ورودی قرار گرفته می توانید به گونه ای آینه را تعبیه نمایید که هنگام ورود و خروج از منزل، بتوانید کمی خود را برانداز کنید.

_ اتاق پرو لباس : یکی از هیجان انگیز ترین بخش های خرید، پرو کردن لباس و تماشای خودتان در آینه های قدی فروشگاه محبوبتان است. حال تصور کنید اگر در اتاق و یا سالن های پرو از آینه قدی دیواری استفاده نمی کردند، چه اتفاقی می افتاد ؟

_ رستوران، کافه و هتل ها : وجود آینه در چنین مکان هایی باعث می شود تا مردم بتوانند در صورت وجود هر گونه ناآراستگی آن را به سادگی رفع و از دیدن خود در آینه لذت ببرند.

_ سالن های زیبایی مردانه و زنانه : یکی از واجبات دکوراسیون سالن های زیبایی مردانه و زنانه، بهره بردن از آینه می باشد، وجود چنین آیتمی در این مکان ها باعث شده تا افراد با دیدن تغییرات خود در آینه از روند کار مطلع شوند.

بهترین نوع آینه قدی که می توان در این محیط از آن استفاده کرد، آینه قدی چراغ دار و بک لایت می باشد، زیرا با ویژگی نورپردازی جذاب خود، روشنایی ایده ال را فراهم ساخته و مناسب عکاسی می باشد.

_ شرکت های دولتی و یا خصوصی : شرکت و یا دفاتر خصوصی و دولتی از پر رفت و آمد ترین مکان هایی هستند که می توان آن را نام برد، به همین دلیل وجود آینه در چنین محیط هایی ضروری می باشد.

_ باشگاه های بدسازی : یکی از لذت های ورزش کردن در باشگاه، تماشای تغییرات زیبایی ظاهری در آینه است، البته دلیل اصلی نصب آینه بر روی تمامی دیوارهای سالن ورزشی، اطلاع فرد از انجام درست حرکات می باشد، زیرا عدم انجام صحیح حرکت در زاویه درست باعث ایجاد آسیب هایی گاها جبران ناپذیر، خواهد شد.

نکات مهم در خصوص استفاده از آینه دیواری قدی

نکات مهم در خصوص استفاده از آینه دیواری قدی

1_ از رسیدن رطوبت به این محصول جلوگیری نمایید.

آب باعث آسیب دیدن اینه ها می شود، در نتیجه بهتر است این محصولات را همیشه خشک نگه دارید و در صورتی که قصد استفاده از اینه را در محیط های مرطوب دارید، می توانید از محصولاتی استفاده نمایید که در برابر رطوبت مقاوم هستند.

2_ تمیز نگهداشتن آینه قدی دیوار

یک آینه کثیف تمامی جلوه را از بین می برد، و باعث عدم انعکاس صحیح نور می شود.

3_محصول را نزدیک درب قرار ندهید.

در صورتی که قصد دارید، این نوع از اینه را پشت درب نصب کرده و یا حتی قرار دهید، بهتر است مطمئن شوید که محصول فوق از دیدن هر گونه ضربه ای ایمن باشد.

4_ هنگام جا به جایی جوانب احتیاط را رعایت کنید.

هنگام تغییر دکوراسیون و جابه جای آینه قدی به دلیل ابعاد بزرگ و وزن بهتر است با احتیاط آن را حرکت دهید، زیرا هرگونه اشتباه باعث شکستن و یا حتی خراشیده شدن آینه قدی شما شود.

سخن نهایی

هنگام استفاده از آینه های دکوراتیو قدی، مهمترین نکته پس از خرید، نگهداری آن می باشد که در مقاله فوق به مواردی مانند؛ خشک نگه داشتن آینه، تمیز کردن مداوم آینه جهت جلوگیری از خط و خش، رعایت اصول ایمنی هنگام جا به جایی و … اشاره نموده ایم.

آینه های قدی دکوراتیو در باشگاه های ورزشی، سالن های آرایشگاهی زنانه و مردانه و… استفاده می شود. چنانچه در انتخاب مناسب انواع آینه های دکوراتیو قدی، دچار سردرگمی و دودل هستید می توانید با مشاوران و طراحان دکوراسیون داخلی مجموعه قائم گلس ارتباط گرفته و بهترین تصمیم را اتخاذ نمایید.

سوالات متداول 

برای خرید آینه قدی به چه نکاتی باید توجه کرد ؟

هنگام خرید آینه دیواری قدی باید به عوامل زیادی مانند؛ ابعاد، محل نصب، نوع نصب، امکانات و ویژگی های خاص و ... توجه زیادی داشه باشید.

از آینه دیواری قدی در چه مکان هایی می توانیم استفاده کنیم ؟

اتاق نشیمن، اتاق خواب، اتاق پرور لباس، راهرو، رستوران، کافه، هتل، سالن های زیبایی، باشگاه های بدنسازی و ... .

2 دیدگاه در “راهنمای خرید آینه دیواری قدی

  1. فرامرز گفت:

    سلام خسته نباشید، الان این آینه های هوشمند که قدی هم هستن چه جوری در میاد هزینه اش ؟ شما اطلاع دارید ؟>

    1. user1 گفت:

      با سلام کاربر گرامی
      شما میتوانید جهت اطلاع از هزینه آینه های قدی، راهنمای خرید این نوع آینه را مطالعه نموده و پاسخ سوالات خود را دریابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *