آینه های دکوراتیو

راهنمای خرید آینه های پلکسی دکوراتیو

آینه های پلکسی دکوراتیو

یکی از جذاب ترین آیتم ها برای تکمیل کردن دکوراسیون داخلی، استفاده از آینه های پلکسی دکوراتیو می باشد. این آینه ها در عین سادگی و اشغال فضای کم، جلوه ای مدرن و زیباتری به فضای اطراف خود می دهند.

آینه های پلکسی نیز یکی از محبوب ترین محصولات موجود در بازار بوده که مدل های مختلفی دارد و به دلیل خاصیت انعطاف پذیری بالا، به سادگی تغییر شکل پیا کرده و تبدیل به همان طراحی می شود که شما عاشق آن هستید.

آینه های دکوراتیو پلکسی دکوراتیو

آینه پلکسی چیست ؟

آینه های پلکسی دقیقا همان آینه های دکوراتیو هستند، که همه ی در منازل خود از آن ها استفاده می کنیم با این تفاوت که برای ساخت این مدل به جای شیشته از ورق اکریلیک شفاف استفاده شده است.

پشت این ورقه شفاف یا همان پلکسی پلاس را با یک لایه جیوه می پوشانند، و این فرایند باعث تبدیل پلکسی شفاف به آینه پلکسی می شود.

این نوع آینه ها بیش تر در دو رنگ طلایی و نقره ای تولید شده و در دسترس مردم قرار می گیرند.

یکی نکات مهم در خصوص آینه های پلکسی دکوراتیو، ضخامت ان ها است، این نوع از مرات ها عمما دارای ضخامت 2 میلیمتری بوده و در شرایط خاصی ممکن است ضخامت ان ها 1 میلی متر نیز باشد، این عدد بی دلیل نیست.

اگر برای ساخت این محصولات ضخامت پلکسی شفاف بیش تر از 2 میلیمتر شود، تصویر به خوبی بازتاب نمی شود و انعکاسی نافرم به چشمان شما خواهد رسید. این نوع آینه های دکوراتیو برای دیزاین بوده و در ابعاد کوچک نیز ساخته می شند، در نتیجه بهترین مقدار ضخامت برای این سبک ازم حصولات 2 میلی متر می باشد.

ویژگی‌های آینه پلکسی چیست ؟

ویژگی‌های آینه پلکسی چیست ؟

آینه های دکوراتیو پلکسی نسب به سایر مرات های موجود در بازار از مقاومت بالاتری برخوردار بوده و بسیار انعطاف پذیر هسند.

امکان برش با لیزر نیز این سبک از محصولات را بسیار خاص تر از پیش کرده است.

انعطاف پذیری

این نوع آینه بسیار انعطاف پذیر تر از آینه های شیشه ای بوده و شما می توانید به سادگی آن را خم کنید، البته در نظر داشته باشید، فشار بیش از اندازه ممکن است باعث شکستگی خود آینه و ا جیوه آن شود.

قابلیت برش شکل های مختلف

با استفاده از فرایند برش لیزری که آینه پلکسی به خوبی با ان سازاری دارند، مدل های زیبایی تولید می شود که ارزش خرید بالایی نیز دارند.

مزیت‌های آینه پلکسی نسبت به آینه شیشه ای

ایده ساخت آینه دکوراتیو دیواری پلکسی، اولین بار به این خاطر مطرح شد که انه های شیشه امنیتی پایینی داشته و  بسیار اسب پذیر می باشند. یعنی اگر در شرایط یکسان جسمی محکم به هر دو جنس آینه برخورد کند، آینه شیشه ای خورد شده ولی آینه پلکسی از خود مقاوت شان خواهد داد.

در صورت خرد شدن چه اتفاق خواهد افتاد ؟

تکه های آینه شیشه ای پس از خرد شدن در اطراف پراکنده می شوند ولی در مقالب برای محصولات پلکسی اینطور نست. (البته در شرایطی ممکن است خرد شدگی همراه با پرتاب شیشه باشد)

علت عدم پرتاب تکه های شکسته آینه پلکسی چیست ؟

این مدل با توجه به انعظاف پذیری زیادی که دارد، ضربه را جذب کرده و همین باعث عدم پرتاب شدن تکه های شکسته اش می شود. در اصل هنگامی که با یک جسم سخت به این مدل از آینه ها ضربه می زنید، پودر نشده و فقط چندین ترک بزرگ بر روی سطح آن ایجاد می شود.

معایب آینه پلکسی

معایب آینه پلکسی

آینه های پلکسی مزایا و محاسن زیادی دارند، اما تنها نقطه ضعف آن ها که برای برخی افرا بسیار مهم است، خش پذیر بودن آن ها است. تمیز کردن این نوع آینه های به رور زمان باعث ایجاد خظ و خش بر روی سطح آن می شود که آینه های شیشه اینطور نیستند.

تفاوت آینه‌ شیشه‌ایی و آینه پلکسی

  1. وزن کم‌تر آینه‌های پلکسی نسبت به آینه‌های شیشه
  2. آینه‌ پلکسی در برابر شکسته‌ شدن مقاومت بیشتری دارند.
  3. قیمت آینه پلکسی بالاتر می‌باشد.
  4. انعطاف پذیری بیشتر آینه‌ پلکسی نسبت به نوع شیشه‌ایی آن
  5. امکان برش در شکل‌های مختلف آینه‌ پلکسی
  6. آینه‌های شیشه‌ایی نسبت به آینه پلکسی شفاف‌تر بوده
  7. ایمنی آینه پلکسی نسبت به شیشه‌ایی بیشتر است (از نظر خطر شکستگی)

ویژگی آینه دکوراتیو پلکسی

_ وزن بسیار سبک

_ مقاوم در برابر ضربه

_ دارای طرح بندی و رنگبندی بسیار متنوع

_ ایمن

_ قیمت اقتصادی

انواع آینه های دکوراتیو پلکسی

آینه پلکسی گرد با قاب آفتابی شکل

آینه پلکسی آفتابی شکل، ظاهر برجسته ای داشته و درست مانند خورشید در محیط منزل شما می تابد. شما می توانید چنین آینه ای را در هر گوشه ای از محیط اطراف خود، وصل نمایید.

آینه پلکسی گرد با قاب مدرن

محیط های مدرن نیاز به انه هایی با قاب مدرن دارند، طراحی این نوع قاب ها هیچ محدودیتی نداشته و همین موضوع نیز باعث ده تا این گزینه بهترین انتخاب ممکن برای شما باشد.

آینه مستطیلی عمودی با قاب مارپیچی

قاب های مارپیچی با ایجاد حس یک هزارتو برای افرادی که به معما علاقه زیادی دارند، بسیار جذاب بوده و می تواند ورودی خانه شما را بیش از پیش زیبا سازد.

آینه پلکسی گرد با قاب نگین‌ دار

وجود نگین، باعث درخشش بیش تر این محصول شده و شما از این سبک تنها در محیط هایی می توانید استفاده کنید که تلفیقی از دنیای مدرنتیته و اشیای کلاسیک وجود داشته باشد.

آینه پلکسی مستطیلی با قاب بافته‌ شده

آینه پلکسی با قاب بافته شده، یکی از محبوب ترین مدل های موجود در بازار است، خوشبختانه تنوع قاب های بافته شده به اندازه ای زیاد است، که شمابا هر سلیقه ای می توانید یکی از آن هارا تهیه نمایید.

آینه پلکسی گرد با قاب آینه‌ های دایره‌ ای کوچک

دایره، تنها شکل هندسی می باشد که با روح و روان افراد بازی کرده و خود را سازگار می سازد. حال تصور کنید، آینه دکوراتیو دایره ای شکلی دارید که اطراف آن را ده ها آینه دایره شکل، احاطه کرده است، اگر یکی از طرفداران پر و پا قرص فنگشویی باشید، شگفت زده خواهید شد.

آینه پلکسی دکوراتیو با قابی به سبک معاصر

طراحی آینه پلکسی دوراتیو مستیطیلی با قاب های معاصر، هیچ محدودتی نداشته و شما می توانید آینه مخصوص به خودتان را طراحی نمایید. امکان سفارش این نوع مرات، در طرح ها و اندازه های مختلفف امکان پذیر است.

آینه پلکسی مستطیلی ساده

برخی از افراد، طرفدار سادگی بوده و حتی برای خرید آینه های پلکسی نیز همین نگاه را دارند، خرید آینه پلکسی مستطیلی ساده، دقیقا همان انتخابی است که با هر نوع چیدمان و مبلمانی همخوانی دارد.

آینه پلکسی مستطیلی عریض

آینه های مستیطیلی عریض، انعکار نور را در محیط به شدت افزایش می دهد و در صورتی که این مرات دارای طراحی مدرن و معاصر باشد، مناسب برای فضاهای مینیمال می باشد.

آینه پازلی پلکسی

استفاده از اشیای پازلی همیشه باعث ایجاد فضایی مدرن و خاص می شود، شما می توانید طرح دلخواه خود را سفارش دهید، البته در نظر داشته باشید این نوع از آینه های دکوراتیو پلکسی، هم به صورت برش داده شده و هم یکپارچه موجود می باشند.

جمع بندی

آینه های پلکسی دکوراتیو، یکی از محبوب ترین مرات های موجود در بازار البته برای افرادی که طول عمر آینه برایشان اهمیتی ندارند، می باشد. این نوع از اینه های بسیار مقاوم بوده و شما در هر جایی می توانید از آن استفاده نمایید.

اینه دکوراتیو دیواری پلکسی مدل های مختلفی داشته و شما می توانید با دتوجه به سلیقه خود یکی از آن ها را انتخاب کنید، البته اگر طرح مورد نظر شما در فروشگاه ما موجود نبود، می توانید خودتان یک آینه طراحی کرده و آن را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *