آینه های دکوراتیو

نحوه نصب آینه های دکوراتیو

نصب آینه های دکوراتیو

استفاده از آینه ها، به خصوص آینه های دکوراتیو در طراحی دکوراسیون داخلی جلوه ی بی نظیر و باشکوهی را به محیط منزل و محل کار شما می بخشد، اما باید به این نکته نیز توجه نمایید که نصب کالا در محل مناسب انجام شود که کارایی زیبای خود را حفظ نماید.

بهترین مکان نصب آینه های دکوراتیو در اتاق نشیمن، بین دو پنجره، روی میز کنسول اتاق پذیرائی، شلف ها و طاقچه های موجود در خانه، قسمت بالای شومینه و… می باشد.

یکی از ایده های ناب موجود در راستای نصب آینه های دکوراتیو، میتوان به ترکیب قاب عکس های خانوادگی و آینه های دکوراتیو پلکسی و انواع مختلف آینه های دکوراتیو می باشد.

آینه های دکوراتیو را کجا نصب کنیم؟

آینه های دکوراتیو را کجا نصب کنیم؟

آینه های دکوراتیو در هر جایی می توانند جلوه خاص خود را داشته باشند، حتی گاهی از آینه ها به عنوان کفپوش نیز استفاده می شود و محیطی جذاب و بار نکردنی می سازد. نصب این محصولات، نیازمند به ذوق و خلاقیت زیادی دارد. به عنوان مثال مرات ها باید به گونه ای نصب شوند، که انعکاس نور را به گونه ای به چشم برسانند که محیط بزرگ تر و زیباتر به چشم آید.

نصب آینه های دکوراتیو : کجا آره؟ کجا نه؟

_ اگر در منزل خود از گل و گیاهان نگهداری می کنید، بهترین محل برای نصب آینه، دقیقا کنار گلدان ها می باشد، تا حس دل نشین و شاعرانه را به محیط اطراف خود منتقل کند.

_ اگر علاقه به ایجاد یک چالش هنگام رفت و آمد از راه پله دارید،  با نصب یک آینه قدی در راه پله می توانید این حس را ایجاد سازید.

_ در صورتی که علاقه زیادی به محیط های روشن را دارید، می توانید با نصب آینه رو به روی پنجره اتاق خوابتان، این فضا را برای خود بازسازی نمایید.

_ یکی از بزرگ ترین دغدغه های افراد بزرگ نشان دادن آپارتمان نقلی شان می باشد، برای مرتفع شدن این موضوع، می توانند دیوار رو به روی آشپزخانه و یا راهرو را آینه کاری کنند.

_ اگر علاقه به مرتفع نشان داد منزل و یا محیط کار خود را دارید، بهتر است سقف را با آینه بپوشایند.

_ استفاده از آینه های دکورایتو در سالن غذاخوری روی اشتهای شما تاثیر خوبی گذاشته و باعث می شود از خوردن غذا لذت ببرید.

_ نصب مرات در کنار درب رودی باعث می شود تا شما همیشه بتوانید آراسته از منزل خود بیرن رفته و یا خوش امد گویی بسیار گرمی با مهمان هایتان داشته باشید.

_ نصب آینه در سالن پذیرایی، باعث ایجاد فضایی گرم و صمیمی در مهمانی های شما خواهد شد.

_ ستون ها، دیوار پشت مبل، دیوار رو به روی پنجره و چراغ ها محل بسیار مناسبی برای نصب آینه های دکوراتیو می باشند.

_ هیچ گاه دو آینه را رو به روی یکدیگر نصب نکنید، زیرا باعث شلوغ دیده شدن محیط می شود.

_ در صورتی که بر روی دیوار های خود قاب عکس قرار داده اید، اصلا محل مناسبی جهت نصب آینه ها نیستند.

_ فراوش نکنید، آینه ها را نباید جایی نصب نمایید که هنگام تماشای تلویزیون چشم های شما را اذیت کند.

مدل آینه های دکوراتیو را چگونه انتخاب کنیم؟

مدل آینه های دکوراتیو را چگونه انتخاب کنیم؟

آینه ها دکوراتیو را باید دقیقا مشابه باسبک دکوراسیون منزل خود انتخاب نمایید، یعنی اگر نوع چیدمان محیط شما مدرن باشد، بهتر است از یک آینه مدرن برای ارتقا فضا کمک بگیرید.

همچنین هاهنگی مدل آینه با دیگر وسایل منزل نیز باید در نظر گرفته شود، به عنوان مثال، آینه ای با قاب چوبی هیچ هماهنگی با مبلمان هایی که پایه استیل دارند، نخواهد داشت.

اگر قصد دارید مدلی را برای کنار گلدان و یا پشت سرویس مبلمان را تهیه نمایید، طرح های فانتزی می توانند بهترین انتخحاب برای شما باشند.

آینه هایی که برای نصب رو به روی پنجره انتخاب می کنید، باید ابعاد بزرگی داشته تا بتوانند نور بیش تری را منعکس نمایند.

آینه های انتخابی برای سالن پذیرایی و غذاخوری نیز باید لوکس، مدرن و بزرگ باشند، حت ی رنگ این مرات ها نیز بسیار اهمیت دارد زیرا باید با وسایل دیگر هارمونی جذابی را ایجاد سازد.

آموزش نصب آینه دکوراتیو

آموزش نصب آینه دکوراتیو

نصب آینه دکوراتیو بالای شومینه

برای نصب آینه دکوراتیو در بالا شمینه بهتر است آینه را حدود 20 سانتی متر بالاتر از طاقچه نصب کنید. استفاده از این اینه در بالای شومینه باعث ایجاد فضایی مدرن خواهد شد.

آویزان کردن آينه با آویز یا قلاب

1_ ابتدا باید مشخص کنید که قصد دارید آینه خود را بر روی چه دیواری آویزان کنید. فراموش نکید وزن آینه نیز اهمیت زیادی دارد، اگر قصد استفاده از یک آینه بسیار سنگین را دارید، باید به خوبی بدانید که این مرات برای ماندن در جای خود به یک بستر خیلی محکم و قدرتمند مانند سنگ تراشی نیاز دارد.

2_ قلاب آینه خود را با توجه به وزن آن انتخاب کنید زیرا در صورت عدم توجه به این موضوع مهم آینه شما از روی دیوار سقوط خواهد کرد.

3_ مکان دقیقا اینه بر روی دیوار را مشخص نمایید، مطمئن شوید که فضای مناسبی را در اختیار این محصول قرار می دهید. با یک مداد جای دقیق قلاب بر روی دیوار را مشخص کنید.

ترفند تخصصی : اگر قصد نصب آینه تمام قد را دارید بهترن مکان برای تعبیه ان فاصله حدود 20 تا 30 سانتی متری از سطح زمین است، در این ارتفاع شما به خوبی می توان بازتاب خد را به صورت کامل ببینید.

4_ دیوار را با توجه به اندازه گیری های محل قبل سوراخ کرده و میخ را در جای خود فیکس نمایید.

5_ آینه خود را در محل مشخص شده آویزان کنید.

آویزان کردن آینه با چسب

برای اتصال اینه با چسب به دیوار باد از اینه های بدون قاب استفاده نمایید. این مدل عموما برای حمام ها مناسب هستند. البته توجه داشته باشید، چسبی که کنار این محصول به شما داده می شود مخصوص آینه باشد و مقاومت کافی را در محیط های مرطوب داشته باشد.

1_ آینه خود را با یک متر اندازه بگیرید و جای دقیق نصب را بر روی سطح مورد نظرتان مشخص گنید.

2_ پس از تعیین محل نصبف گرد و غبار را از پشت اینه وسطح مذکور پاک نمایید.

3_ پشت آینه را به چسب آغشته کنید، البته می توانید دیوار را نیز چسبی کنید اما به هیچ عنوان هر دو سطح را به چسب آغشته نکنید.

4_ آینه را در محل مورد نظر قرار داده و با توجه به دستورالعمل گفته شده با دست فشار داده تا چسب کاملا خشک شود. (این زمان حدودا 5 تا 7 دقیقه خواهد بود)

نکات ضروری هنگام نصب آینه

نکات ضروری هنگام نصب آینه

 _ اندازه گیری و محل قرار گرفتن پیچ ها را چندین بار بررسی کنید تا هیچ اشتباهیی صورت نگیرد.

_ سعی کنید هنگام نصب آینه از یک نفر کمک بگیرید.

_ برای ارتقا دکوراسین محیط زندگی خود، می توانید از آینه با سبک های مختلف استفاه کنید.

_ همه آینه ها را نمی توان از دیار آویزان کرد زیرا برخی آینه ها به گونه ای طراحی شده اند که باید آن ها را به دیوار تکیه داد.

ابزار مورد نیاز برای نصب آینه دکوراتیو

1_ متر

2_ تراز لیزری

3_ چسب آکواریوم

4_ چسب دو طرفه

5_ چسب شیشه ای 5 سانتی متری

مراحل نصب آینه های دکوراتیو  (نصب آینه پازلی)

 برای نصب آینه های پازلی، ابتدا باید الگو مورد نظرتان را بر رو فضای مورد نظر ثابت کنید.

پس از نصب الگو، حواستان به فواصل و تمامی فاصله ها باشد که درست و دقیق اندازه گیری شده باشند.

تکه های آینه را به آرامی در جای مناسب خود بچسبانید. فراموش نکنید از یک گوشه الگو باید کار را آغاز کنید. (از چسب مخصوص آینه استفاده نمایید)

نکته مهم

از چسب های آکواریوم و سیلیکون به هیچ عنوان استفاده نکنید، زیرا این چسب ها در ترکیبات خود اسید دارندو به مرور زمان باعث از بین رفتن جیوه پشت آینه های دکوراتیو خواهند شد. بهترین چسب برای استفاده تنها چسب آینه می باشد.

میزان چسب لازم برای نصب آینه های دکوراتیو

میزان چسب لازم برای نصب آینه های دکوراتیو

در صورتی که قطعات آینه شما کوچک است تنها کافیست چهار گوشه آن را به چسب آغشته نمایید و در صورتی که از قطعات بزرگ تری استفاده می کنید نقاط بیش تری را به چسب آغشته نمایید.

هنگام قرار دادن تکه های آینه پازلی در کنار هم، توجه داشته باشید که هر قطعه را کنار قطعه دیگر فیکس کنید به گونه ای که هیچ درزی میان آن ها باقی نماند.

هنگام جا به جایی قطعات دقت کنید که لبه و نقاط تیز گوشه های آینه در اثر ضربه و برخورد آینه ها، لب پر نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *